Latvijas Reitingi

⇒ Angļu valodā - Newsletter#2

⇒ Projekta mājas lapa

4. mobilitāte

No 2. līdz 6. martam 7. B klases skolēni Kristija Bistere, Signe Simsone, Niklāvs Dimants, Ginters Znots kopā ar skolotājām Līgu Fedorovu un Veru Lapkovsku piedalījās 4. mobilitātē NORDPLUS JUNOR projektā "Joyful Reading" - "Lasīšana ar prieku" Tartu, Igaunijā.

Mobilitātes galvenais mērķis bija interaktīvas spēles testēšana. RIAR (Lietuva) asociācija izveidoja spēles variantu un 24 projekta dalībniekiem (4 skolēniem no Zviedrijas, 4 no Lietuvas, 4 no Latvijas un 12 no Igaunijas) bija uzticēta atbildīga misija: izspēlēt un izanalizēt spēli, izvērtēt projekta iznākumu. Jaunieši strādāja atbildīgi un aizrautīgi. Tika izveidota spēles instrukcija - pamācība; grupās tika prezentēta oficiāla projekta PP versija. Projekts izraisīja lielu mediju interesi: tika sniegtas vairākas intervijas vietējai avīzei Tartu, radio un Tartu Universitātes televīzijai. Grupas dalībnieki cītīgi strādāja pie projekta avīzes numura - Newsletter #2.

Tartu Raatuse skolas projekta grupa piedāvāja ļoti plašu izglītojošu programmu. Mums bija iespēja apmeklēt AHHAA zinātnes centru: piedalījāmies zinātniskos eksperimentos, vērojām zvaigžņotās debesis planetārijā un izgatavojām marcipānus radošā darbnīcā. 4D kino apmeklējums deva satriecošas emocijas!

Mūs pozitīvi pārsteidza igauņi skolēni: pirms tam izveidojas stereotips, ka viņi rezervēti un pat noslēgti sevī. Mūsu draugi bija jautri, emocionāli, komunikabli un ļoti atraktīvi! Ar interesi piedalījāmies šovā - Zvaigznes viņu acīs (Pop iela) un koncertā, kuru organizēja Tartu Raatuse skolas projekta dalībnieki.

Mobilitātes laikā mums bija lieliska iespēja apvienot nopietnu projekta darbu ar dažādām sporta aktivitātēm. Mēs ar prieku slidojām lieliskajā slidotavā, apmeklējām boulingu un draudzīgi pavadījām laiku Aqua Parkā.

4. mobilitātes dalības sertifikāti, garšīga pica, bet visvairāk jauki draugi paliks atmiņā! Un pats galvenais - mūsu gala produkts - interaktīva spēle, kuras pamatā Žila Verna grāmata "Ceļojums uz Zemes Centru".

Piektdien agri no rīta mēs atvadījāmies no saviem sirsnīgiem draugiem un devāmies atpakaļ uz mājām.

Mēs esam ļoti pateicīgi viesmīlīgajām Igauņu ģimenēm par mūsu laipno uzņemšanu un lieliski pavadīto laiku.

Mūsu projekts turpinās līdz 2015. gada 31. jūnijam: tiek plānotas vairākas PP prezentācijas par Projektu un interaktīvo spēli visiem interesentiem gan mūsu skolā, gan ārpus tās.

Mūsu spēli var izmēģināt: ⇒ šeit

3. mobilitāte

24 skolēni un 7 skolotāji strādāja pie projekta, kura gala rezultātā tiks izveidota interaktīva spēle balstoties uz grāmatas "Ceļojums uz zemes centru" motīviem.

Projekts Rīgā bija no 22. septembra līdz 26. septembrim. Pirmdien bija gaidāmi ciemiņi, kas līdz piektdienai ciemojās un arī strādāja mūsu skolā.

Pirmajā dienā bija pašu izdomātas aktivitātes.

Otrajā dienā skolā bija jābūt plkst. 8:00. Iepazināmies, stāstījām par skolu, vadījām ekskursijas. Vēlāk sākām darbu, jo darāmā bija daudz. Visi skolēni un skolotāji tika sadalīti 4 grupās. Vēlāk devāmies pirmajā ekskursijā uz skolas bibliotēku, to vadīja gide angļu valodā. Vēlāk devāmies nelielā ekskursijā pa Vecrīgu un nobaudījām latviešu ēdienus Lido "Vērmanītis".

Trešdien skolā tikāmies 9:00. Turpinājām darbu un ap 15:05 braucām ar vilcienu uz Jūrmalu. Tur jautri pavadījām laiku "Līvu akvaparkā". 20:00 devāmies mājās.

Ceturtdien, projekta noslēgumā, apsveikuma vārdus teica skolas direktore Inga Lande un pasniedza atzinības rakstus. Rakstījām par to, kas visvairāk patika šajā nedēļā. Vēlāk sekoja ekskursija uz maizes ceptuvi "Lāči", kur izcepām rudzu maizi, kliņģeri un cepumus. Pēc tam devāmies uz grila namiņu, kur piedalijāmies dažādās aktivitātēs un spēlēs.

Piektdien visi posās mājupceļam. Mums, patiešām, bija liels prieks piedalīties šajā projektā, iegūt jaunu pieredzi un labas emocijas.

2. mobilitāte

2014. gada 1. jūnijā aptuveni plkst. 16.20 projekta dalībnieki no Latvijas (4 skolēni un 2 skolotājas no ZVĢ) un Lietuvas (grupa no Jovaro proģimnāzijas Šauļos) ieradās Rīgas ostā, lai dotos uz Valbergas skolu, netālu no Kārlstādes (zviedru: Karlstad), pilsētas Zviedrijā, Venerna ezera krastā.

Mēs saņēmām braukšanas tiesības apliecinošus dokumentus un uzkāpām uz prāmja MS Romantika, kura ceļš veda uz Frīhamnenas ostu Stokholmā. Mums bija rezervētas 3 kajītes. Mūsu dzīvojamā platība bija šaura, tajā bija tikai 2 rozetes, 4 gultas (2 līmeņos), 1 plauktiņš, TV, ļoti daudz apgaismojuma un tualete, apvienota ar dušu, izlietni un uzlīmi "Nemest podā jebko, kas var traucēt tā darbību". Kuģis ceļoja 18h, un tas veicināja mūsu ziņkāres uzplūdumu par zviedru draugiem, kurus mēs tikām redzējuši tikai, izmantojot lietojumprogrammu Skype.

No ostas mēs ar autobusu nonācām Stokholmas centrālajā stacijā, ar minimāliem sarežģījumiem atstājām savu bagāžu aizslēdzamajos skapīšos un devāmies pastaigā pa Stokholmas vecpilsētu jeb vecsalu, jo lielākā daļa vecpilsētas ir uz salas. Pēc tam mēs aizgājām atpakaļ uz centrālo dzelzceļa staciju, izņēmām bagāžu un devāmies gaidīt ātrvilcienu. Tas atbrauca ar 30min nokavēšanos, un Kārlstādes dzelzceļa stacijā mēs ieradāmies ar aptuveni 2h 13min ilgu kavējumu. Aizkavēšanos patīkamāku padarīja iespēja vilcienā izmantot WiFi . Jāpiebilst, ka igauņu grupa no Tartu Kārlstādē nonāca ar to pašu vilcienu kā mēs, bet lietoja prāmi maršrutā Stokholma-Tallina.

Vilcienu stacijā mūs sagaidīja mūsu ģimenes, mēs bijām ļoti satraukti, jo nezinājām, kāda būs dzīve tajās. Bērni un to vecāki bija gatavi mūsu uzņemšanai. Mēs tuvāk iepazināmies gan ar mūsu vies ģimenē esošajiem bērniem, gan pārējiem projekta dalībniekiem. Mēs dzīvojām ļoti jaukās un atsaucīgās ģimenēs. Ģimenes ieradumi īsti neatšķīrās no mūsu pieņemtajiem ieradumiem. sapratām, ka Zviedrijā dzīvo ļoti jauki un patīkami ļaudis. Mums bija omulīgi atrasties šo cilvēku tuvumā. Šie ļaudis bija atvērti sarunām, gatavi uzklausīt mūs. Pēdējā dienā mēs sapratām, ka nevēlamies atvadīties no šo patīkamo cilvēku sabiedrības. Mēs labprāt būtu palikuši ilgāk, jo būtu labi iepazīt jaunos draugus tuvāk. Cik labi, ka mēs iepazinām šīs ģimenes, jo iegūtā draudzība paliks uz mūžu.

Katru dienu mēs sākām ar strādāšanu Valbergas skolā. Zviedru skola ir daudz savādāka nekā Latvijā. Mums šķita dīvaini, ka skolā visi staigā ar zeķēm. Skolā ir ne tikai mācību telpas, bet arī atpūtas telpas, kur ir dīvāni, segas un ēdiens, kurš ir par brīvu (to apmaksā pašvaldība).

Tur bērni ir jauki, sirsnīgi un smaidīgi, katru reizi kad ejam garām viņi mums uzsauc: "Hej!" Bērni ir ļoti labi apgādāti ar nepieciešamo: ir skolas autobuss, liels rotaļu un pagalms ar vairākiem sporta laukumiem. Mūsuprāt, Zviedrijas skola varētu būt kā neliels paraugs mūsu skolai.

Pēc darba pie projekta spēles scenārija bija arī izklaides.

Izklaidēs mums gāja ļoti jautri. Tajās mēs kļuvām saliedētāki un draudzīgāki. Izklaides bija rūpīgi izplānotas un ļoti jautras. Izmēģinot šīs aktivitātes, daudzi atklāja sevī jaunu talantu un, iespējams, pat hobiju. Latvijas grupai jeb mums visvairāk patika ūdensparks un šaušana ar loku. Ūdensparkā mēs sajutām īstu draudzību, loku šaušanā bija jauki instruktori (viena no instruktorēm bija pasaules un Eiropas čempione šajā sporta veidā), kuri gan iemācīja pareizi šaut ar loku, gan uzslavēja mūs.

Pa apkārtni, ja kaut kur bija jānokļūst, mūs vadāja izīrēts vai skolas autobuss. Tas nodrošināja ātru pārvietošanos bez pieturām.

Vislabāk, mums patika ekskursija uz Gustava Frodinga - zviedru dzejnieka - muzeju. Bija ļoti interesanti uzzināt informāciju par šī depresīvā cilvēka dzīvi. Neliels gājiens pa Kārlstādi lika mums ieinteresēties par šīs pilsētas vēsturi. Apskatei ieteiktu aplūkot "Saules" statuju un Klarälven upi. Mums patika vizīte pie pilsētas mēra un karaļa apartamentu apskate. Mēs uzzinājām par vienu dienu pilsētas vadītāja dzīvē, kas lika mums saprast, ka viņa dzīves ritms nav nemaz tik vienkāršs. Mēs ieteiktu aizbraukt, apskatīt šo pilsētu, jo tur ir daudz kultūras pieminekļu. Apskatot šo pilsētu, mēs nonācām pie secinājuma, ka vēsture ir interesanta un dod zināšanas, kas vēlāk dzīvē var noderēt.

Atpakaļ mēs braucām ar tiem pašiem transportlīdzekļiem, tikai, protams, apgrieztā secībā. Šoreiz nekādu starpgadījumu nebija, visur nokļuvām laicīgi. Pa Stokholmu mēs pārvietojāmies kājām. Rīgā mēs nonācām 7. jūnijā plkst. 11.00.

Nākamais šī projekta posms paredzēts mūsu skolā septembra beigās. Ar nepacietību gaidām savus jaunos draugus Rīgā!

1. mobilitāte

7. B klases skolēni Lelde Elizabete Kusiņa, Elīza Kalniņa, Krists Jānis Lūkins, Edvarts Mežulis un latviešu valodas skolotāja Līga Fedorova un angļu valoda skolotāja Vera Lapkovska piedalījās Nordplus Junior projekta 1. mobilitātē no 20. - 24. janvārim 2014. g. Jovaro proģimnāzijā, Lietuvā, Šauļos.

Projekta "Joyful Reading" mērķis ir no grāmatas izveidot izglītojošu video spēli, kas ieinteresēs jauniešus lasīt. Ņemot vērā to, ka jaunieši pavada daudz laika pie datora, tad šāda spēle varētu mudināt jauniešus izlasīt pašu grāmatu. Šāda pāreja no datora uz grāmatu var likt jauniešiem saprast, ka arī grāmata var būt aizraujoša. Bet pats galvenais, lai jaunieši vairāk lasītu.

Šī nedēļa bija notikumiem bagāta un ļoti interesanta. Sākumā gan sajūtas bija visai bailīgas, bet, ieraugot lietuviešu ģimenes, kas pārsteidz ar savu viesmīlību, bijām patīkami pārsteigti. Tas bija ļoti labs veids, kā nostiprināt savas valodu zināšanas un iemācīties strādāt kā viena komanda.

Pirmdien visi mazliet uztraukušies ap sešiem ieradāmies Šauļos. Tur mūs sagaidīja ģimenes, pie kurām pavadījām šo nedēļu.

Otrdien bija treniņi ar IPad, iepazīšanās un daudz citu aktivitāšu. Ļoti jauka aktivitāte, kuru gribētu arī ieviest pie mums ir tējas pārtraukumi. Apmeklējām šokolādes fabrikas "Rūta" muzeju, kurā arī paši varējām izgatavot dažādas konfektes.

Trešdien bija ļoti satraucoša diena, jo bija grāmatu, valstu un skolu prezentācijas. Lelde un Elīza prezentēja grāmatas 'The lightning thief'' un ''101 dalmatians'', Krists un Edvarts prezentēja grāmatas ''Dog's purpose'' un 'Emil gets into Mischief''. Vēlāk bija valstu un skolu prezentācijas. Noformējām arī savu nacionālo galdu, kurā piedāvājām maizi ar augļiem un konfektes ''Gotiņa''. Pēc tam apmeklējām velosipēdu muzeju, kurā varējām apskatīt velosipēdu vēsturi līdz pat mūsdienām.

Ceturtdien devāmies ekskursijā uz Krustu kalnu, kurā atstājām Zviedrijas skolēnu pagatavoto krustu ar mūsu projekta logo. Vēlāk bija aktivitātes sporta centrā. Ap 14.00 devāmies uz Jovaro progimnazija, kur balsojām par labākajām grāmatām. Pēc tam bija boulinga aktivitātes.

Piektdien bija jādodas mājās. Bija arī mazliet skumji, jo ieguvām jaunus draugus no kuriem negribējām šķirties, bet tomēr ir jauki atgriezties mājās ar jauniem iespaidiem un sajūtām, jo šī ir ļoti laba pieredze nākotnei.